poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4359 .



Popedu`
scenariu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [dedal66 ]

2008-09-07  |     | 



salon de spital, la ortopedie, înainte de vizită – bolnavii stau câte doi în pat, cu picioarele în ghips, ridicate. Pe un pat, lângă perete, e Andrei, un tânăr ziarist, lângă un bătrân, bunicul său.

Andrei: - Mi-a spus George că ești aici! Cum ai reușit?

Bunicul: - Eh, nepoate, din cauza lu` popa Anghel.

Andrei: - Păi ce-a avut cu tine?

Bunicul: - Nimica. Da` el închide ușile de la biserică după ora opt…

Andrei: - De ce?

Bunicul: - Că începe slujba, zice, și mirenii trebuie să fie harnici în fața lui Dumnezeu.

Andrei: - Ãsta e un abuz!

Bunicul: - Nu e, taică, harbuz, de de unde !? E rigipsu`. Dacă te mai lași pe el, crapă. Și trebuie să cumpăr altu` de la dom` doctor.

Andrei: - Scuză-mă. Și, până la urmă, ce legătură are popa cu …“rigipsu`”?

Bunicul: - Are, că sâmbătă noapte am stat la coadă la bontelii.

Andrei: - La butelii. Tot nu pricep.

Bunicul: - Ba pricepi, da` așa e ziariștii, face pe proștii, să te tragă de limbă!

Andrei: - Ai, bre tataie, chiar nu înțeleg!

Bunicul: - Păi m-am trezit târziu, că eram ostenit. Da` trebuia să ajung la slujba lu` popa.

Andrei: - De ce?

Bunicul: - Că sunt credincios, de-aia, nu ca tinerii din ziua de azi. Plus că face baba aia a lu` fotografu` înțepenit o colivăăă…Da`, a dracu`, nu dă din ea nici moartă dacă nu te vede la slujbă!

între timp, în salon, intră infirmiera și începe să țipe, strâmbând din nas:

Infirmiera: - Nu vă e rușine, ce miroase așa aici?

Bolnav 1: - Câinele colonelului, ăla de-a murit în uniformă acum o săptămână. Miroase bine. Mi-a halit carnea din borcan!

Infirmiera: - Miroase bine pe dracu`. Pute a cîine ud!

Bolnav 2: - Păi vine de-afară! Și-a plouat…

Infirmiera: - A plouat cu moși proști! Las` că o să-mi cerșiți voi rățoiu`!

infirmiera pleacă, trântind ușa

Andrei continuă dialogul cu bunicul său, din ce în ce mai nelămurit


Andrei: - Și ce-ai făcut? Ai fugit, cu gândul la colivă, și te-ai împiedicat…

Bunicul: - Nu, păcatele mele. Eu de-abia mă țin după gâștele lui Nae, când pleacă la baltă.

Andrei: - Cine, Nae?

Bunicul: - Nu, el e plecat în armată, săraca Veta, nevastă-sa, a rămas singură.

Andrei: - Și gâștele?

Bunicul: - Și gâștele…Da` nu e vorba de ele. Cum ți-am spus, întârziasem la slujbă. Și, n-am avut ce face, am luat popedu`.

Andrei: - Ce-ai luat?

Bunicul: - Popedu`. Ce te uiți ca un vițelandru` la mine?

Andrei: - Păi nu există așa ceva.

Bunicul: - Ba există, are Gicu`, văr`tu, îi un fel de bițiclu cu motor, cu care agață el fimeile cînd trece, că trece mai mult pe lângă gard.

Andrei: - Ești culmea! Și-oi fi agățat și matale vreuna!

Bunicul: - Nu, că eu am mers prin centru. L-am agățat pe Stamate, polițianu`, că dădea din mâini la intresecție.

Andrei: - Intersecție. Aha, deci făcuși accident!

Bunicul: - Nu, că și oltraj cică a fost, `ce că era în exorcițiu foncțiunii. Deșira circulația.

Andrei: - Dirija.

Bunicul: - Deșira, da. Că să `nodase două tractoare care n-a avut cine să le mai deșireze. Ete-i pe tractorași…

Andrei: - Tractoriști.

Bunicul: - Da, cum spui, tractorași …ete-i colea, colegi de pat, ca doi porunghei, cum ne fac din mână cu pumnu`…

Andrei: - Păi normal, am înțeles acum. Ești un pericol mondial, cu “popedu`” matale…

Bunicul: - Ba nu, Stamate e pericol, ca a făcut un chintal jumate, de când stă cu soacră-sa, și a căzut peste picioru` meu.

Andrei (râzând): - Bine că a căzut el, nu și soacră-sa …

Bunicul: - Bine pe dracu`. Că mi-a luat și carnetu`.

Andrei: - Ce carnet? Că la “poped” nu trebuie carnet.

Bunicul: - Ba trebuie, că așa zice legea, cică. Să îi dau carnetu` de pensii.

Andrei: - Tataie, tataie….Îmi pare rău de ce-ai pățit. Dar sunt lângă tine, uite, ai aici niște medicamente, niște calmante, și niște bani. Þi-am adus și suc și fructe.

Bunicul: - Lasă-le-n boală. Du-i sucu` și banii lu` Alex al tău. Și aruncă medicamentele alea. Nu mai e la modă, zice. Mai bine te duci și-mi cauți un pachet de Kașperschi.

Andrei: - Ce?

Bunicul: - Uite, scrie aici, că așa l-am auzit pe dom` doctor când să ferchezuia în televizoru ăla al lor, la mecografie și l-am pus să repete în scris. Tot zicea că trebuie un Șcarpeșchi de-ăsta pentru viruși. Mi i-o fi dat Stamate, când a căzut peste mine și ăia mi-or atacat osu`. Porcu`…

Andrei: - Ce porc? Nu Stamate?

Bunicul: - Ba da, Stamate, porcu`…

Andrei: - Bine, bine, ai grijă de tine, trebuie să plec, vine vizita…

Bunicul: - Ba tu să ai grijă de tine, că ești cam tolomac…de neam. Și să nu uiți - Șcarpeșchi!

Se despart cu îmbrățișări, Andrei pleacă, râzând, iar în urma lor, în așteptarea vizitei, se aude un bolnav strigând:

- Sorooo, mai schimbă-l pe-ăsta, că iar făcu` pe mine !…

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!